Am rămas fără job… așa că am început un business cu gemuri de casă

23 octombrie 2024.

După săptămâni de du-te-vino cu fostul meu angajator, timp în care eu îmi făceam treaba, iar el o refăcea și tot așa, am plecat.

Nemulțumiri multe, acuze, discuții și scandaluri câte vrei. Iar victoriile, multe și mărunte, nu erau niciodată sărbătorite.

De ce?

Nu știu, și nici nu vreau să aflu.

Trezindu-mă fără job pe final de an, într-o bună zi, știam că trebuie să schimb nu doar „ceva” la mine și la viața mea profesională. Trebuia să schimb… totul.

Din nou!

Până la 32 de ani, am învățat că fiecare șut în dos este un pas în față. 

În cazul de față a fost mai mult un salt în față, o sărituriă cu prăjina. Această concediere înceată și distructivă m-a determinat să încep să lucrez la un vis pe care l-am pus pe pauză ani la rândul.

Gemuri de casă

Prima mea reacție după ce am rămas fără job a fost „mă duc la Ikea și mă angajez.”

Înainte de jobul care mi-a schimbat percepția despre joburi, am lucrat ca freelancer ca și creator de conținut.

Am avut peste 150 de clienți din toată lumea, iar ca venituri, am vizitat 33 de țări de pe tot globul cu banii mei și am făcut multe altele, doar cu banii făcuți „din scris”, sau „din pix”, dacă vrem să fim mai poetici. La propriu.

Mă pricep, cât de cât, la scris, marketing, sau cum le mai zice la treburile acestea…

Revenind la povestea de față, fac gemuri și alte bunătăți la borcan de când mă știu, an de an, alături de bunica mea. Și tocmai pentru că am călătorit în atâtea țări din toată lumea, știu ce înseamnă un produs artizanal de calitate. 

De la deliciosul ragù di Chianina din Toscana, la sosul romesco din Catalonia, apa de trandafir din Magrebul marocan sau untul de mere din câmpiile Pennsylvaniei. Le-am savurat pe toate, la ele acasă.

Și totuși, cel mai bun produs este tot cel pe care îl facem acasă.

Nimic, absolut nimic nu se compară cu acea savoare sinceră, care te cuprinde de îndată ce deschizi și miroși borcanul cu zacuscă, cu legume pe care le-ai cules de dimineață și le servești pe o felie de pită caldă seara, înainte de apus.

Sau gemul de-abia răcit, care te frige un pic la buze când îl guști pentru că nu mai ai răbdare. Sucul de roșii, bulionul, atât de aromat de parcă acum l-ai luat de pe foc, deși e îmbuteliat de câteva luni și stă cuminte pe raftul din cămară, gata să fie transformat în cea mai gustoasă supă cu litere posibilă. 

Așa a luat naștere brandul acesta. 

Șut în dos nemeritat + produs impecabil + marketing skills = Gem Boss.

„Planul de afaceri”

Indiferent dacă îți place sau nu numele, care nu este altceva decât un mod inedit de a ieși în evidență printre rafturi online sau de la băcănia din colț (plus faptul că am vrut să fiu și eu șef… și m-au pus la ceaun!) cu siguranță îți vor plăcea gemurile, sosurile, zacusca sau bulionul nostru. Sosurile dulci sau iuți. Tocanele de legume. Uleiurile și oțeturile. Și Dumnezeu știe ce alte invenții ne mai trec prin cap.

Planul nostru de afaceri este simplu.

Producem an de an gemuri, sosuri, bulion, zacuscă și alte produse 100% de casă, cu fructe și legume dintr-o singură grădină, câte se fac în spatele casei. 

Nimic mai mult sau mai puțin.

La un produs premium, cu adevărat de casă, primează calitatea. Nu cantitate, număr de borcane, spațiu la raft, paleți de distribuție. Acolo deja intrăm în sfera producției în serie, iar din „artizanat” rămâne doar numele și reclama.

Credeți-mă, am testa 42 de borcan de gem, zacuscă și sosuri, iar 90% sunt aproape de nemâncat. Concluzia? Piața de borcane „eco, bio, de casă” este tristă, ca să mă exprim elegant, față de ce se poate face cu adevărat în casă.

Dacă produsul este de calitate, și făcut în casă, cu produse de grădină, cantitatea va avea mereu de suferit. Noi vrem să vindem doar ce producem noi, cu ce ne dă natura. Da, vom cere mai mult pe borcanul de gem.

Doar că prețul se justifică imediat ce îl deschizi.

Viitorul sună gustos

Avem treabă multă la Gem Boss iarna asta. Testăm rețete, printăm etichete, cumpărăm și încercăm borcane. Căutăm soluții pentru livrarea în toată țara. Viitorul acestei idei, venită după un șut în dos, sună gustos. De ce? Pentru că lumea caută produsul acesta.

Oamenii care țin la sănătatea lor, care vor să guste ceva bun și „ca pe vremuri”, caută cu lunile după un borcan de gem făcut de bunica. Nu îl găsesc, chiar dacă pe etichetă stau scrise „mărturii” despre cât de „local” sau „bio” este produsul în sine. În realitate, un produs cu adevărat bun îl descoperi greu.

Azi e ziua ta norocoasă. Azi ai descoperit nu doar povestea care te inspiră.

Începând de azi, ai o sursă de produse de casă delicioase.

Gustă-le, și mai vorbim.

Sănătate.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *